Vraag & antwoord (FAQ)

Toon alle / Verberg alle

Contactlenzen en het bestellen op onze website
  • Hoe werkt het met bestellen?

    Het bestelproces bij YourLenses is erg eenvoudig, het werkt als volgt:

    • Zoek uw lenzen en/of lenzenvloeistof op
    • Vul uw sterktes in
    • Voeg uw bestelling toe aan het winkelwagentje
    • Daar kiest u de betaalwijze die u wenst en u vult uw persoonsgegevens in Ten slotte klikt u op ‘bestel’, voert eventueel de betaling uit, en uw bestelling wordt z.s.m. behandeld en verstuurd. U ontvangt binnen het uur (ter controle) een orderbevestiging via de e-mail met de bestelgegevens.

  • Betaling

    U kunt kiezen voor betalen op rekening, of direct betalen per creditcard (VISA/ MasterCard). Wij berekenen geen extra kosten voor een specifieke betaalwijze. Bij betaling met een factuur dient deze binnen 15 dagen te worden voldaan.

    Bij een bestelling op rekening dient de rekening binnen 15 dagen te worden betaald. Mocht u, na een eerste herinnering via de e-mail, het bedrag niet of niet volledig te hebben betaald, dan worden ? 15 administratiekosten in rekening gebracht. Mocht deze vordering ook niet betaald worden, dan loopt u het risico dat duw factuur wordt overgenomen door een incassobureau, waarbij het bedrag wordt verhoogd met gerechtelijke incassokosten

    Alle genoemde prijzen op YourLenses.nl zijn inclusief btw.

  • Voorbehoud

    We doen er alles aan om u op onze website van de juiste informatie te voorzien. Niettemin kunnen er fouten optreden, en daarom kunnen er aan de inhoud en prijzen op deze website geen rechten worden ontleend.

  • Hoe kan YourLenses dezelfde lenzen zo goedkoop verkopen?

    Dat is vrij eenvoudig: inkoop op grote schaal, lage kosten en focus op contactlenzen. Aangezien wij een internetbedrijf zijn kunnen we op een grote schaal internationaal inkopen. Daarnaast hebben wij lage kosten, doordat wij bijvoorbeeld geen winkelpand of winkelpersoneel hebben. We zijn bovendien een echt contactlenzenbedrijf: we verkopen geen brillen, huidverzorgingsproducten, etc. Onze focus is het aanbieden van de gemakkelijkste manier om contactlenzen te bestellen.

  • Prijsgarantie

    Bij YourLenses houden we de prijzen van onze concurrenten in de gaten en we veranderen onze prijzen zo om steeds de laagste te willen zijn. Als u desondanks een product voor een lagere prijs vindt bij een van onze concurrenten, kunt u dat product bij ons voor dezelfde lagere prijs kopen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice voordat u het product bestelt en laat weten waar u de lenzen hebt gezien. Voorwaarden voor de laagste prijsgarantie:

    • 1) Het product moet deel uitmaken van ons assortiment om vergelijkbaar te zijn.
    • 2) Prijzen van groothandel-verkoop zijn niet vergelijkbaar.
    • 3) Tijdelijke aanbiedingen of kortingen zijn niet vergelijkbaar.
    • 4) Het aanbod is niet geldig als de koop al is voltooid.
    • 5) Prijzen van concurrenten uit het buitenland kunnen niet worden vergeleken aangezien deze prijzen bijna altijd exclusief btw en invoerrechten zijn. Hierdoor wordt de invoerprijs hoger als de lenzen de grens overgaan.
    • 6) De concurrent die een lagere prijs heeft moet de juiste contact- en bedrijfsgegevens op zijn homepage hebben staan.

  • Vergoed door uw zorgverzekering

    YourLenses is geregistreerd bij Vektis als zorgverlener op het gebied van optiek in het Algemeen Gegevens Beheer Zorgverleners (AGB), de landelijke organisatie voor registrering van zorgverleners. Daarom zou iedere klant zijn/haar contactlenzenaankoop moeten kunnen declareren. De hoogte van het bedrag hangt natuurlijk af van het verzekeringspakket waar u voor heeft gekozen.

  • Huismerken van de opticien

    Grote opticienketens geven de contactlenzen soms een eigen naam en verpakking. Wij verkopen onze lenzen onder de oorspronkelijke fabrieksnaam. Het enige verschil is de naam en de verpakking. Voor meer informatie kunt u altijd onze klantenservice raadplegen.

  • Ruilen en retourneren

    Bent u niet tevreden met uw aankoop of heeft u bijvoorbeeld de verkeerde sterktes besteld, dan biedt YourLenses een volledig retourrecht van 14 dagen vanaf de dag dat u de producten thuis ontving. Op voorwaarde dat de producten in een onbeschadigde, onaangebroken en ongemerkte originele verpakking worden geretourneerd. Wilt u producten retourneren, vraag dan onze klantenservice voor retourinstructies.

  • Voorbehoud

    Wij doen er alles aan om u bij aankoop met de juiste informatie te voorzien. Eventuele prijsfouten en uitverkoop zijn echter voorbehouden. Wij behouden ons ook het recht voor uw aankoop te weigeren.

  • Persoonsgegevens

    Uw persoonsgegevens worden gebruikt voor de verwerking van uw bestelling en voor toezending van aanbiedingen door YourLenses via e-mail, sms of andere vormen van direct mail. Om u uit te schrijven volgt u de instructies in de e-mail of sms. Na uitschrijving ontvangt u nog wel informatie over aankopen en leveringen.

Oogcontrole & recept
  • Contactlenzenrecept

    Een contactlenzenrecept is een overzicht van wat uw oogzorgprofessional heeft voorgeschreven naar aanleiding van een oogcontrole. Op het recept staan niet alleen uw sterkte vermeld, maar alle gegevens die u nodig heeft voor het bestellen van contactlenzen zoals het merk van lenzen, basiscurve, diameter, en eventueel cilinder-, as- of ADD-waarde. Overeenkomstig de wet patiëntgegevens heeft u altijd het recht om een kopie van uw recept op te vragen bij uw oogzorgprofessional.

    U dient er rekening mee te houden dat er verschillen zijn tussen een recept voor contactlenzen en voor brillen. Een brilrecept wijkt vaak een beetje af van een lenzenrecept wat betreft de sterktes die u nodig heeft (een contactlens zit op het oog, een bril iets voor het oog, vandaar), en de vereiste gegevens voor basiscurve, diameter etc. zijn niet meegenomen. Voor een lenzenbestelling is dus een recept voor contactlenzen noodzakelijk.

Lensgebruik
  • Problemen met mijn lenzen

    Controleer eerst of de lenzen die u gebruikt de lenzen zijn die door uw oogzorgprofessional zijn voorgeschreven. En controleer ook of de lenzen niet beschadigd zijn, of dat er vuil op de lens zit. Blijven de lenzen voor problemen zorgen, doe deze direct uit en raadpleeg uw oogzorgprofessional.

  • Verzorging en hantering

    Week- en maandlenzen dienen iedere keer dat u deze in en uit doet te worden gereinigd en gedesinfecteerd met lenzenvloeistof. Vet en vuil op lenzen verminderen ten eerste het draagcomfort, maar verhogen vooral het risico op infecties. Reinig de lenzen dus regelmatig, en bewaar de lenzen in de lenzenhouder met lenzenvloeistof wanneer u de lenzen niet gebruikt. Ook de lenzenhouder dient u regelmatig te verwisselen.

    Daglenzen hoeven niet gereinigd te worden, deze worden direct na gebruik weggegooid.

Bezorging
  • Levertijd

    De standaard levertijd bedraagt 5 tot 8 dagen. Sommige producten als gekleurde lenzen of lenzen met meerdere sterktes (torische- of multifocale lenzen) kunnen een langere levertijd hebben. U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice om de levertijd van een specifiek product op te vragen. Alle levertijden zijn indicatief en kunnen niet leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

  • Wijze van bezorging

    Onze pakjes worden bezorgd door PostNL. Alle producten worden thuis bij u afgeleverd.

  • Bezorging buiten Nederland

    Bestellingen gedaan op YourLenses.nl kunnen alleen op een adres in Nederland worden bezorgd.

Betaling
  • Betalingsopties

    U kunt kiezen voor betalen achteraf via Klarna, of u kunt direct betalen per creditcard (VISA/ MasterCard) bij het bestellen. Wij berekenen geen extra kosten voor een specifieke betaalwijze. Bij betaling met een factuur dient deze binnen 14 dagen te worden voldaan.

  • Klarna Achteraf betalen

    Koop nu – betaal achteraf! Achteraf betalen via Klarna is een veilige en eenvoudige betaalwijze. U betaalt wanneer u de producten heeft ontvangen en heeft gecontroleerd, en u hoeft geen bankgegevens in te vullen op de website.
    - Betaal achteraf op het moment van ontvangst van uw producten
    - De factuur wordt per e-mail aan u verstuurd, dezelfde dag dat de producten worden toegestuurd
    - Betaaltermijn – een factuur dient binnen 14 dagen te worden betaald
    - U hoeft geen creditcardgegevens online in te vullen
    - Bekijk en print uw facturen via klarna.nl

  • Betalingsvoorwaarden

    De betaaltermijn voor een factuur is 14 dagen. De factuur wordt per e-mail aan u opgestuurd, dezelfde dag dat de producten worden verzonden. Er zijn geen extra kosten verbonden aan een bestelling met factuur. Mocht er na verloop van de betaaltermijn van 14 dagen geen betaling zijn geregistreerd, wordt er een eerste kosteloze herinnering verstuurd. Mocht er op de vervaldatum van de herinnering nog geen betaling zijn binnen gekomen, wordt er een tweede herinnering verstuurd met aanmaningskosten. Wanneer uiteindelijk de termijn van tweede herinnering is verlopen zonder betaling, zal de factuur worden overgedragen incassobureau Segoria, wat tot extra kosten zal leiden. Uiteraard zal er rekening worden gehouden met het feit dat het tot drie werkdagen kan duren voordat een betaling wordt verwerkt.

  • Kredietcheck

    Bij iedere bestelling met een Klarna-factuur wordt een kleine kredietcheck uitgevoerd om een zo nauwkeurig mogelijke kredietbeoordeling te doen en om fraude te voorkomen.

    Alle genoemde prijzen op YourLenses.nl zijn inclusief btw

pixels@footer